+48 501 093 527ul. Sułkowicka 2/4 Budynek Belvedere Residence – I piętro, Warszawa

O METODZIE JOSEFA PILATESA

Pilates składa się z serii wolnych, precyzyjnych ćwiczeń, w których bardzo ważna jest kontrola mięśni brzucha i poprawne oddychanie. Koncentracja, panowanie nad sobą, płynne ruchy i dokładność są podstawowymi zasadami tej techniki. Przestrzeganie tych zasad zapewni bezpieczeństwo ćwiczeń i szybko przyniesie upragnione efekty.

Tu nie liczy się ilość powtórzeń – możesz wykonać ich tysiące, ale dopóki nie są wykonywane prawidłowo przyniosą więcej szkody niż pożytku. Podczas treningu należy więc zwracać ogromną uwagę na to, jak wykonujemy ćwiczenia i zachować maksymalne skupienie.

pilates Warszawa

Jest to metoda mającą na celu stworzenie równowagi w ciele. Jest treningiem „dobrego samopoczucia”. Wpływa na to jak wygląda ciało, jak je odczuwamy i jak ono pracuje.
Ćwiczenia bez stresu i męki wykonywane przy dźwiękach spokojnej muzyki wprowadzają nas w dobry nastrój i poprawiają wygląd naszego ciała. Fizjoterapeuci i osteolodzy określają tę metodę jako jedną z najbezpieczniejszych form aktywności ruchowej.

Ćwiczenia te zostały opracowane w latach dwudziestych ubiegłego wieku przez Josepha Pilatesa, aby umożliwić kontuzjowanym sportowcom oraz tancerzom bezpieczny powrót do treningów i zachowanie kondycji. Od tego momentu Metoda Pilatesa została zaadaptowana do użytku dla wszystkich chętnych.

Podczas ćwiczeń na przemian rozciągamy i wzmacniamy mięśnie, dzięki czemu stają się bardziej elastyczne. W wyniku tego całe ciało odzyskuje sprężystość, poprawia nam się sylwetka, figura staje się smukła i młodzieńcza, a chód lekki i pełen gracji.

 

Charakterystyczny dla metody Pilatesa jest także fakt, iż nie skupia się on tylko na mięśniach dużych i mocnych, ale wzmacnia też mięśnie małe i słabe, z istnienia których często w ogóle nie zdajemy sobie sprawy dopóki nie zaczniemy ćwiczyć.

Inną odmianą Pilatesa są ćwiczenia wykonywane na sprzęcie. Obejmuje ona zestaw ćwiczeń dla zaawansowanych i wykorzystuje różne sprzęty łącznie z tzw. reformerami (przyrządami usprawniającymi). Ćwiczenia na reformerze są podobne do tych wykonywanych na macie. Tym, co czyni je bardziej zaawansowanymi, są sprężyny i taśmy elastyczne, które sprawiają, że aby wykonać ćwiczenie trzeba pokonać dużo większy opór.

Core Studio
ul. Sułkowicka 2/4
Budynek Belvedere Residence – I piętro

00-746 Warszawa